Min nya passion!

Jag har fått en passion! När en av mina kära svägerskor var här, Marianne heter hon, fick jag en massa härliga flaskor i present, i flaskorna var det olika fonder. Vilken fiffig present!
En av dessa fonder har blivit min nya passion.
Jag använder den nästan i allt, i såsen, i coleslowen och till kycklingsalladen gjorde jag en dressing på olivolja (från Toscanaresan), Dijonsenap, lite pressad citron, ett par korn råsocker och en touch av fond.Till kycklingen, i lergrytan tog jag ett par droppar fond. T.o.m midsommarens Janssons Frestelse ska innehålla några droppar av denna fond!
Fonden heter Touch of Taste, Bong, brynt schalottenlökfond.
Vilken fond, mums! Luktar sagolikt gott!
KÖP,KÖP/KRAM C




Tack Marianne och stor midsommarkram från mej.
Grattis till min svägerska L-L som fyller år idag.
Det är g´ött med góa svägerskor/KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg