Camilla Plum Nr 1.

Första gången jag såg dej Camilla Plum, det var för några år sedan,
Du blev genast min favorit NR: 1.
Du är helt outstanding, Din Charm, Din kunskap, jaa allt.
Inget pompöst bara underbart fint. Du lärde mej om sädesslag, grönsaker (ofta syrade), inläggning av bär och frukter, styckning, att göra en deg på rätt sätt, att göra nya sorters korvar, jag fick titta in i Ditt kök och vara med runt Ditt matbord, det kändes faktiskt så!
Jag undrar kan Du nästa allt.......kemi, fysik, geografi, lantbrukshållning, djurhållning, vitaminer och mineraler, matens inverkan på kroppen, finns det något Du INTE kan?
Jag är så imponerad av dej. Du är en stjärna!

Fredag (ikväll) kl. 19.30 tittar jag på TV 2 och har bara ögon och öron för dej, inget får komma i vägen för detta. Då ska Du lära mej om kryddor. Vi ses Camilla.

Det spelar ingen roll vem du är, om du tar en titt på Camilla Plums meritlista kommer du att känna dig gravt arbetsskygg i jämförelse. Utbildad industridesigner, krögare, kokboksförfattare, trebarnsmor, översättare, projekt med en ekologisk jordbruksskola i Polen. Och under fjorton år var hon en ikon i Politiken då hon inte bara levererade recept varje vecka utan också högljutt framförde åsikter om jordbruk, ekologi och matfusk.




10 program att njuta av, jag ska inte missa ett enda.
Camilla Plums gård ligger 3 mil väster om Helsingör och den heter Fuglebjerggaard.
Jag skulle gärna vilja göra ett besök men från en säker källa har jag hör att Camilla Plums charm gör sig bäst i TV (whoopps),
det kanske är bäst att se på håll eller vad tror Ni?
 KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg