Björn Ranelid


Gårdagens eftermiddag ägnade jag åt att lyssna på Björn Ranelid, oboy vilken svada, i mitt stilla sinne tänkte jag hur orkar karl!? Han är författare, krönikör och estradör med ett helt fullspikat schema.
Han talade om ORDET, dess betydelse och makt.

Björn Ranelid själv, och i en del fall även media, framhåller ofta att han i sitt skrivande har en unik och helt egen språklig stil , kallad ”det ranelidska språket”.

Jag köpte en bok och har läst en hel del av hans böcker tidigare. Tyst i klassen är hans senaste bok, Björn Ranelid har skrivit 30 böcker.
Hur var då föreläsningen ...........ANNORLUNDA är ordet.
Jag gillar böckerna mer än liveföreläsningen/Kram C

Väldigt vackert signerad bok. Tack Björn!

Nyinköpt bok. Ser fram mot att läsa den.

Ingen tobak, ingen alkohol, en 1/2 mils löpning varje dag, ett äpple därefter och mycket familjekärlek gör denna man hel enligt honom själv. Han visade sin bruna mage, smärt vá han!
Denna sista bild från nätet.

Kommentarer

J sa…
Jag upplevde precis det jag själv !
Chris sa…
OK!Nu läser jag boken som jag köpte men jag hade läst den men det var ett tag sedan så nu läser jag den igen. Du får låna den sedan/KRAM C

Populära inlägg