Inbrott

Hej alla bloggare!
Mitt liv har varit kaos dom sista dagarna. Jag är förtvivlad, ledsen, förb-d, stressad, sårad, kränkt. Visste inte att jag skulle bli så tagen. När vi kom från semestern hade vi haft inbrott i huset. VARJE cm av huset är undersökt (så känns det). Alla fönster på baksidan av huset stog öppna (flyktvägar). Varje låda, varje skrumsle, alla garderober.......allt genomsökt, säkert för att hitta kontanter. Det hade vi inga hemma och har ALDRIG hemma.
Men..........dom hittade ALLA mina smycken som var gömda, herregud hur naiv får man vara???
I dessa tider? Jag anklagar mej själv för detta.
Ärvda ovärderliga smycken, inga vanliga bimarckslänkar som man kan köpa igen. Jag använder mina smycken och vill inte ha dom i bankfack. Jag har tagit mina smycken för självklarheter, dom tillhörde min vardag.

Jag är så ledsen.

Jag är fullt medveten om att detta är världsliga saker och att finns det som är mycket värre, men jag har bara sett mej som en förvaltare av dessa fina saker, som skulle ärvas vidare. Många av sakerna har min svåger som är guldsmed gjort. Bl.a hans fina gesällprov från guldsmedsskolan i Stålsnäs, 1965. En del vackra smycken i 24 karats guld som jag ärvt och gjort om. Mina vackra pärlor, halsband och armband minnen från maken. Mina minnessmycken från förr.
I mitt testamente har jag redan gett bort alla smycken. Det får bli svart strykpenna!

Poliserna som kom hit var helt underbara, en stor vacker schäferhund sökte runt i området, men hittade ingenting. Fingeravtryck och fotavtryck har tagits, det tog en kväll och halva natten.
TACK snälla poliserna för Er vänlighet, även när vi ringt in vårt ärende har vi blivit så proffigt bemötta.

Det en annan sak nu att komma hem och självklart sätta nyckeln i dörren, nu är det en liten försiktig titt-in först.

Snickar har just varit här, en förstörd dörr och ett förstört fönster ska lagas.

Detta är skrivet från HJÄRTAT och jag vet att det kommer att kännas bättre efter ett tag.



Alla etuin är tomma, det som inte var guld lämnades kvar. Det finns en bra sak i detta, tjuvarna har inte förstört något i vårt hem.
Efter inbrottet har jag fått städdille, tvättar allt, putsat fönster idag, maken har tvättat spröjs. Imorgon kommer en städfirma och hjälper oss, all svart kol som polisen lämnat kvar på speglar, dörrar och fönsterfoder ska bort.
Nu går livet vidare/KRAM C

Kommentarer

Sassa sa…
Så fruktansvärt! Jag känner verkligen med dig. Hoppas nu att de får tag i tjuvarna. Det är säkert någon liga som redan är långt borta. Men , hoppas kan man ju alltid att de gör bort någon annanstans och att de grips.
Stackars dig!! Tur att ni har varandra i allt elände.
KRAM från Sassa
Chris sa…
Tack Sassa.
Välkommen tillbaka efter sommaruppehållet.
Jag har beskrivit varje smycke så mycket jag kan. Smyckena har nog redan lämnat vårt land, men man vet ju aldrig hoppet finns.
Ha en bra dag/KRAM

Populära inlägg