Partytime!

Hej alla kära bloggisar!
Hoppas Ni har en bra söndag, min söndag är lite lagom trött. Här gick det som ett expresståg igår!
Affären "full" med folk, jättekul, massor av spännande person, me like!
Sedan hade maken och jag party, med bra assistans av dottern.
Vi startade festligheterna på Naturum vid Tåkerns strand, fågelreservatet i Östergötland, det som nyligen invigdes av kungen.
Gert Wingårds Arkitektkontor har ritat byggnaderna som är så vackra, ytterhöljet är gjort i vass från Tåkern, ta gärna en tur dit.


Bullens varmkorv på vårt nyinköpta gasolkök, vårt gamla hade vi gett till en av sönerna.
Tjejligan sitter på ägg!
Bedårande handgjorda och handmålade fåglar, MÅSTE bara ses.
Naturum, Tåkerns fågelreservat i Östergötland.


En av vassbyggnaderna, museum och filmsal (här visas en underbar liten film i ca 13 minuter.
Semifreddoglass (recept finns på min blogg, sök under recept). Dottern hade gjort denna.
Svarta Vinbärsparfait.....MUMS!
Våra härdade vänner, vi satt ute........ett tag!

OH, what a day/KRAM alla góa vänner.

Kommentarer

En som var me på tåget ! sa…
Tack för en härlig efm och kväll ! Maten var utsökt men desserterna!!!mamma Mia! De är på min todo lista när våra tyska vänner kommer!
En som var me på tåget ! sa…
Tack för en härlig efm och kväll ! Maten var utsökt men desserterna!!!mamma Mia! De är på min todo lista när våra tyska vänner kommer!

Populära inlägg