Matlagningsgänget!

Hallå!
Hur har Ni det?
Min PW var ovanligt lång idag eller rättar sagt dryg, snögloppig, kall och ganska mörk.
Men det är skönt efteråt!
Vädret ska bli bättre framåt söndagen.
"Matlagningsgänget" ( åtta glada kvinnor) har varit här och Ni har redan fått dessert receptet.
Vi har alltid något lite program, allt utom att laga mat!!.......... tycks det! Vi har under dessa år som gått lagat mat en gång och då var det kanonkul.
Mitt enkla program blev en liten packad påse med gott innehåll och en promenad med kluriga frågor, vi fick strålande sol och vindstilla, var kom denna tur ifrån...........ovan?

 Dukat och klart, tänk att en liten Bellisblomma kan bli så söt i en antik kinakruka.
Lyckliga jag som fick ett helt fat med penséer.
Packning av förtäringspåsar (ibland undrar jag var jag får alla konstiga ord ifrån, dom finns inte i akademins ordlista!)
Ser Ni en del av promenadgänget i solen!
Jag lagade asiatiskt och jag lovar Ni ska få receptet, jättegott.
Som skiljefråga hade jag en burk med guldknappar, 103 stycken.
Birgitta vann, grattis!
Kram önskar Er en fin helg/KRAM C


Kommentarer

Anonym sa…
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Chris sa…
Jag tog bort inlägget för att det var ett reklaminlägg mvh bloggerskan

Populära inlägg