Ekorren som blev kär i............

............min orangefärgade lurviga pläd!!!
Jag har en ekorre på altanen han har blivit kär i min pläd.
Låter inte klokt men så är det.
Han eller hon, jag  kan inte se vilket??
Vi säger han, han kan kela med min pläd i en timme!!!
Plockar, rullar runt och bara gosar.
Pläden ligger i en stol och ibland trillar ekorren ner men hoppas raskt upp igen och gosar runt.
Om jag knackar på fönster tittar han upp en liten stund, sedan är han igång igen.
Öppnar jag altandörren skuttar han iväg.
Innan jag visste att han fanns hade jag stora undringar varför pläden var så tilltyfsad och det låg lite mossa i pläden. En gång låg pläden lång ut på altanen och jag trodde pläden blåst i väg med vinden men icke det var ekorren som ville ha "goset" med sig hem!




 Naturens härliga under.
Jag filmade som sjutton (men glömde trycka in knappen) TYPISKT!
Nästa gång ekorren kommer ska jag slå på inspelningen.
KRAM C


Kommentarer

Maria EB sa…
Snygg pläd - Kurre har god smak!
Chris sa…
Tycker du?
Han är så himla söt,han kan få min pläd.
KRAM
Carro sa…
Hahahah vad kul. Söt!
Chris sa…
Visst är den.
Vi får se om han tittar fram igen!
Kramis
Anonym sa…
Så himla gullig. Saknade stickorna idag, vi får hoppas på nästa måndag.Birgitta
Anonym sa…
Kurre är toppensöt - klart han ska ha en snuttefilt ;)
Chris sa…
Jag saknade oxå "Stickorna" idag.
Nästa måndag kan jag!
Vi hämtade hem Carro idag.

Ekorren är så gullig, jag tror inte hans bostad rymmer min stora pläd!!
Kram på er
Sassa sa…
Så underbara bilder ! OBS! jag äter kalktabletter med D-vitamin!! BRA, vaa?? Kramelikram
Chris sa…
Mycket bra, Sassa! Kram på dej
Maggis sa…
Du får sticka en liten minipläd till kurre som han kan ta med hem:-)
Chris sa…
Jag ska kolla in hur vintern blir, det får väl bli ngt varmt om det blir rejält kallt!!
Snyggaste ekorren i stan, kanske??
KRAM C

Populära inlägg