En höstdag!

Hej alla bloggläsare!
Tuff dag idag.
Säsongens första hyacint, 10 kronor.
 
 Säsongens första amaryllis, vit, pris 39,90 på ICA.

 Eller ska amaryllisen stå i silvervasen???
 
I går var det "sköta-om-mamma-dag", två affärer i Linköping besökte jag, bl.a Östergötlands Hemslöjd.
Kolla in dom vackra trästickorna.
 
 Och dessa vackra strumpstickor i trä köpte jag med mej hem, garnet är ett spännnande "tigergarn"!
Ska bli barnbarnsstrumpor.

 I dag har jag varit länge i hembygdsparken i min småstad och legat på alla fyra och letat ekollon.
Jag vet att det är alldeles försent att hitta några, vi har ekar på vår tomt och maken har krattat bort ekollonen för länge sedan!
För mej var det ett meditativ arbete att ligga i lövet och leta ekollon, i lätt regn.
Min yngsta dotter hade en jobbig dag på sjukhuset i Lund.
Detta var mitt sett att handskas med detta svåra.

 Mitt livs första ekollonvas inköpt igår, i den andra affären jag besökte Esq, den kostade 39:-.
KRAM på Er tjejer i affären!
Jag köpte en till yngsta dottern och en till mej själv.
Jag hittade fyra stycken ekollon i hembygdparken, vi får två var.
Nu får vi se hur det går om det gror något i nya vasen.
 
KRAM C


Kommentarer

Maria EB sa…
Det blir nog ekollon för både dig och C! Jag köpte amaryllis idag. Första julgranen. Dessutom åt jag mina första pepparkakor. Ujuj, det går undan. Supermegastor kram till dig. Livet är INTE rättvist!
PS snygg vinjettbild! DS
Chris sa…
Tack och kram.
Du får ta lite glögg till pepperkakan!
Ha en fin helg/stor kram
Maria EB sa…
Bra idé! Det blir gulaschsoppa på söndag! Kram
Chris sa…
Kul att inspirera!!!
Bon apetit!
Kram

Populära inlägg