Årets pelargoner


Hej!
Jag TROR det är rekord!? Idag den 22 april planterar vi årets pelargoner.
Nu ska dom klara sig fram till oktober-november? Och i natt ska det bli frost men lugn vi har ett överhängande tak, det skyddar, annars är det lite för tidigt att plantera. Röda blev det i år igen, jag tänker alltid att det ska bli en ny färg men det blir alltid röda!! Jag har provat vita pelargoner men dom blir aldrig riktigt fina dom blir ofta lite bruna i blomman. Välj jord med omsorg, vi tycker U-jorden är bäst från Hässelfors, lite dyrare men väl värd pengarna. Idag planterade vi 36 pelargoner.
Det kommer att bli några till men hängpelargonerna får vänta.

Maken och jag har putsat fönster oxå. Halva huset är färdigt! Det kommer nya putsdagar.













Visst blev det fint? Nu är det sol, gödning och lite vatten som gäller. Det är lättare att vattna ihjäl blomman än att den dör av torka!! 

Imorgon önskar jag Tesse, Mattis och Sofie en fin resa när Ni ska till Carro i Helsingborg. Jag VET att Ni kommer att få det fint ihop, det har Ni alltid! Kram till Er alla från hela familjen. 

Kram C

Kommentarer

Anonym sa…
Ska bli så mysigt! Och Carro fixar och grejar
Som vanligt❤❤ kram kram på er! ❤❤
Kram Tesse
Chris sa…
Sååå kul! Ha det! Ta många bilder.
Kram kram💖💖💖💖💖
Anonym sa…
Asså jag längtar så jag spricker! Risken finns att vi aldrig vill åka hem utan att blir kvar! Som vi ska tjattra och kramas! Wihooo..!!! 🎉 Fina pelargoner föresten, jag får byta mina flera gånger varje år då jag aldrig lyckas få dem att överleva! 😳 Kram Matilda
Chris sa…
Ha så kul! Kör försiktigt!
Tack Matilda! Lycka till med årets blommor.
Kram från C o C💕💕💕💖
Carro sa…
Fint! Älskar dessa!

Välkomna tjejer! 👍
Anonym sa…
Ha det nu sååå underbart o ta hand om varann ...kram till er hela gänget // Gerd. 👍
Anonym sa…
Åh vad fint med pelargoner 😊o va mysigt för Carro med tjejbesök 😊 kram Ida H

Populära inlägg