Banoffee pie dessert och varm brietårta.

Hej!
Trevlig fjärde advent önskar jag er.
Aventsminglet för vänner är avklarat det blev en härlig kväll.
Bra stämning.

Här kommer recept på min dessert.

Banoffee pie.
Varva skivad banan, krossade digestivekex eller annat krispigt gott kex,
vispad grädde, dulce de leche och riven mörk choklad i glas.
Mums!
Dulce de leche är kondenserad mjölk färdig på burk.
Förr fick man koka i tre timmar nu finns det färdig!

Har du ännu inte gjort höstens hit,
varmt brietårta gör det direkt!
En brieost i ugnen på 175 grader i ca 20 minuter,
känn med fingret den ska vara riktigt mjuk.
Osten måste vara hel.
Tag ut och lägg på serverings fat.
Jag värmde honung och ett paket saffran,
jag la på massor av olika nötter och bär.
Dekorera som du vill.

 Banoffee pie

 Varm brietårta med saffran, honung, frukt, bär och nötter.


Önskar er en fin fjärde advent.
Nu är alla vackra lampor i huset tända.
Nu firar vi jul.
Nu blir det lilla julafton i Rök, 
med son och sonhustru och barnbarn.
Denna vackra spegel har jag fått av min mor.
Denna passade fint till vårt barockbord.
Mor har flyttat till äldreboende och minska på boendeyta.

Vår älskade Charolina är ständigt närvarande.
Fuck Cancer.
Ung Cancer.

Adventshälsning C

Kommentarer

Populära inlägg