Mitt STORA hårproblem!

Hej!
Jag har problem, jobbigt sådant.
Håret!
Jag har funderingar på att låta de grå hårstråna växa ut.
Vill slippa färga och åter färga.
Detta är inte så lätt som det låter.
Hur långt tid tar det har jag fråga folk i min omgivning.
Ett år ungefär har svaret blivit!!
Ett år...........mitt hår ser redan dötrist ut.
Det har växt ut två cm.
Jag är redan upptröttnad på detta.
Tur det är vinter,.........jag kommer få gå i mössa i flera månader!
Vad kan man göra?
Har köpt sprayfärg att ha i hårbotten,
Håret blev guldrött och det är INTE min färg.
Erkänner att jag är lite desperat.
Min son ska gifta sig i juni.
Vill inte ha hälften ljust hår och hälften grått.
Jag vill vara fin.
Har heller ingen önskan om stubb,
Detta vore kanske det enklast.
Så här hurtigt står det tidningarna om årets nya trend!!

Har du börjat få gråa hår?
Färga inte över och ryck inte loss:
En grå ombré är nämligen det nya svarta.

En väninna är rädd att jag ska se ut som Patti Smith??
Inget ont om henne, en underbar artist och kvinna.
Men hennes frisyr är lite för svår för mej.

 Mössläge!
Då syns inte de grå!

Inte så kul som jag försöker visa

Mössor har jag massor. Jag stickar.
Kanske får jag hoppas på en lång vinter.

Mina söner får ha lyckan att ha dom ”grå tinningarnas charm”.
Finns inget sådant för kvinnor?

Jag kämpar på får vi se hur det går.
Lite grå och tråkig känner jag mej.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg