Min vackra julros och dagens lunch!

Hej!
Vilken dag på småländska höglandet,
PW på morgonen 9 grader kallt och sol.
Helt fantastiskt.
Måste berätta om min vackra julros.
På fredagar har vi torghandel i Tranås,
efter förmiddagsfikat blir det alltid ett besök.
Här köpte jag min julros.
Den kostade 495 kronor, men torghandlaren rea de sista han hade kvar.
149 kronor styck. FYND!
Mina bästa investerade pengar!
Har njutit enormt av denna skönhet.
Nya knoppar bara hoppar upp.
Jag tar faktiskt in blomman nattetid när det är kallt.
Lunchrecept nedan.

 Hemma.
Det är en ros utsprungen… Den gamla vackra psalmen syftar just på julrosen, 
Christmas Rose. 
Mitt i vintern bjuder julrosen på ljuvaste blomning och kan stå i 
både kruka och vas. 
Vattna inte för mycket.
Du kan ha den inomhus och sedan plantera ut den i vår.
I vas ska vattnet var ljummet och bytas ofta då julrosen har svårt att dra vatten.

 Dagens mumsiga lunch.
Tomater på kvist finns bara en sort som går att köpa just nu, 
en med smak på.
ICA:S Romanticatomat.
Paprikaskivor.
En ost, idag gorgonzola, ta den ost du gillar.
på med lite honung, lite svartpeppar och olivolja.
175 grader i ugnen.
Servera med skivad Coppa Pork Slices (ta vad du har)
 Ett rostat bröd.
Ekologiska spenatblad.
Attans vad gott!
Gärna ett glas  rött........

 Lidl har en Coppa Pork Slices with Amarone della Valpolicella
D.O.C.G Wine.
Pompöst namn med ack
 sååå god.

Glaset är från Vinmässsan i Linköping.
Jag gillar det skarp för det är lagom i storlek.
Tycker vinglas tenderar att bli för stora!

Min julros.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg