GOTT NYTT ÅR 2020

Hej på Er alla bloggläsare!

Idag på årets sista dag vill jag önskar Er ett Gott Nytt År.
Jag känner tacksamhet för 2019 det har varit ett år
där nära och kära fått varit friska och haft ett gott liv.
I vår familj innebär alla högtider både sorg och glädje.
Så är det väl i många familjer.
Livet är inte bara enkelt.
Vädret på höglandet har idag varit underbart, sol
från morgon till kväll.
Doften i skogen var ljuvlig.

Huset är nystädat, det är renbäddat i sängarna,
t.o.m överkasten är tvättade.
det är röjt och tillfixat här hemma.
Går lite och njuter.


 Tänk dessa matsalsstolar köpte jag för många år sedan från Homeline, vet inte om 
den firman finns idag.
Tänkte då, man är nog inte vettig som köper vita stolar.
Vi som har mycket fester, barn och barnbarn.
Dom har funkat toppenbra pga rätt tyg.
Stolarna är i ljus ek och tvättbart tyg, ett kvalitetstyg från Borås Väverier,
det finns heller inte idag.
Nu är fodralen nytvättade, det var ett år sedan jag tvättade dessa.
Helt otroligt!

 Fläckarna tar jag lite extra Vanish på.
Fodralen blev som nya!

Trixet är att dra på när överdragen är fuktiga.

Korset är putsat på Charolinas grav.
Ett år av sorg har gått.
Ett år utan dej.
32 år blev Charolina.

 Korset på Magnus grav är putsat, en far, en make, min mans bror,
en son, en bror, min svåger.
37 år blev Magnus.

 Nu blir det partytime med vänner.
Vi hade festen förra året så ikväll får vi bara njuta.
Fram med paljetterna.
Ikväll blir vi upprymda av champagne.
NJUT!


 Nu ber jag att få önska alla mina bloggläsare ett riktigt
fint slut på detta året och en bra början på det nästa.
Vi ses 2020.

Kram till Er alla från C

Kommentarer

Populära inlägg