Min råstekta vitlökspotatis ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Recept.


Hej!
Detta måste Ni göra!
Min råstekt vitlökspotatis.
Ser kanske inte mycket för världen ut men
är toppengod.
Jag gör den gärna till en stekt oxfilé eller en biff.
Gärna med rödvinssky till.

Min råstekt vitlökspotatis.
Skiva skalad potatis tunt.
En hel vitlök skär i skivor inte för tunna.
Smör, snåla inte!
Från början tar jag med fyra vitlökar i skivor
allt efter jag steker fyller jag på med vitlök.
Vitlöken blir riktigt brynt och nästan lite karamelliserad.
Underbar gott.
Behövs det mer smör fyll på.
Ganska hög värme på spisen.
Vänd försiktigt med stekspade.
Tillsätt flingsalt och nymald peppar.

Karamelliserade vitlöksbitar i råstekt potatis,
lycka till en bit oxfilé med rödvinssky.

Starten med lite vitlöksskivor sedan fyller jag på allteftersom.

Hoppas verkligen Du provar detta.
Så smarrigt!

Hälsning C


Kommentarer

Populära inlägg