Teskedar i gammalt silver. Samlargrej!

Hej!
Jag har samlat många dussin teskedar i gammalt silver,
i olika modeller.
Använder mina teskedar ofta, älskar dom!
Vackra.
Teskedar tillverkas inte längre.
Prisvärda på auktion och på nätet typ Blocket eller Tradera.
Jag har aldrig hittat på loppisar, bara i nysilver och det vill jag inte ha.
Såg på pantbanken på nätet ett dussin kostade 2.500 kronor.
Till saken hör att en del teskedar är väldigt tunna och lätta
medans andra är tunga och då skiljer sig silverpriset.
Dyrare ju tyngre teskedarna är.
Kolla in nypriset på silverbestick, jättedyrt.
Köp begagnat.

En del av mina teskedar i gammalt silver.

Olika modeller.

Rengöring, aluminiumfolie i botten, koka upp vattnet,
vattnet måste täcka skedarna.
Ta av från spisen i med 2 msk bikarbonat.

Är silvret mycket mörkt måste det kanske göras två gånger.
Diska av ordentligt och torka.
Gör aldrig detta med knivar, då kan skaftet lossna.
Putsa med silverputs istället.

Så här fina blev mina skedar.
Nu är det bara att fortsätta med resten.

Täck gärna över silvret då behöver Du inte putsa så ofta.

Köp silver, det är otroligt billigt.
Köp en vacker tulpanvas i silver.
Det finns inget som är så vackert att sätta blommor i.

Hälsning C



Kommentarer

Populära inlägg