Här ligger jag i solen och läser boken "Som Pesten".

Hej!
2018 skrev Hanne-Vibeke Holst boken Som Pesten.
Den läser jag med stor förvåning NU.
Hur kunde hon veta detta?
Hur kunde hon förutspå detta?
Boken är skrämmande lik verkligheten just idag.
Idag när coronapandemin går över världen.
Och här ligger jag under mitt parasoll och läser detta,
som skrevs 2018  och som är så aktuellt.
LÄS DEN!


VIKTIGT i värmen, i glaset har jag:
1 stor flaska bubbelvatten
1 pressad citron
1 msk salt
2 msk socker
Blir en kanna, drick

Många bad har det blivit.

Handling:
Läkaren Karoline Branner flyttar med sin familj till Genève för att arbeta med pandemibekämpning 
för WHO. Men på kontoret möter hon oväntat motstånd i den politiska organisationen, 
och hemma blir hennes man allt mer rastlös. 
Och så kommer signaler om en ny influensapandemi. 

"Som pesten" är en bladvändare med både emotionellt djup och politisk udd. 
Det är Hanne-Vibeke Holst när hon är som allra bäst.

Solig hälsning från C

Kommentarer

Populära inlägg