Att sälja en Porsche är en ganska omständig procedur!


Hej!
Att sälja en Porsche är en omständig historia.
Jag har haft annons på min bil två gånger.
Dom som svarar skriver halva noveller med frågor.
Listan är lång, tro mej.
Spekulanterna vill veta ALLT!
Har bilen någon buckla eller kanske någon repa.
Hur är det med oljorna och vätskorna.
Har bilen varit skadad?
Är något på bilen omlackat går det att se någon skiftning i lacken.
Är kopplingen bytt?
Är IMS-lagren bytta?
Så många frågor om dessa IMS-lager att jag nu
vet vad detta är.
Är inredningen felfri?
Kan jag få bilder på att serviceboken är korrekt ifylld.
När servades bilen senast.
Har cabben glasruta?
Har bilen stått ute?
Alla vill göra en snabb och smidig affär. Ha,Ha!
Jag svara på fråga efter fråga men det kommer hela tiden nya!
Bilhandlarna har kunder just på en sådan här bil.
Man kan tro att jag säljer en bil för 500- 600.000 kronor.

Men......
Vad är det nu då för bil jag säljer jo, en Porsche Boxter S, 2004.
Bilen har gått 8000 mil.
Stått i garage och är fantastiskt fin,
värd varenda krona.
Utgångspris 195.000.
Nöjer mej med 185.000 kronor.
Skattad och besiktad.
Vad jag förstår från alla spekulanter så MÅSTE det vara mycket riskfyllt
att köpa och äga en Porsche, det verkar som just den bil ska få
alla krämpor.
Är det ett sätt att pruta eller vad beror det på?

Tänk så enkelt det hade varit att sälja en Volvo för 185.000 kronor.
Då hade jag sluppit alla dessa frågor.
Alla spekulanter som köper en Porsche ska tydligen ha både
 hängslen och svångrem!!

En midsommardröm

Porschen  funkar även till att transportera blomster i!


Bilen får stå kvar,
om det inte kommer en modig man (någon kvinna har inte hörts av)
 som vill köra nedcabbat i sommar.
En som vågar lossa på svångremmen och hasar ned hängslena.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg