Rulltårta de Luxe! Recept.

Hej!
Min rulltårta de Luxe serverar jag till min stickkompisar.
Vi har inte setts på tre månader.
Idag var det supervarmt, vi kunde träffas och sitta ute på lagom avstånd.
Då måste dom få något extra gott till kaffet.

 Vilken härlig måndag eftermiddag för Stickorna.
Först golf sedan bad, sedan Stickorna.
Äntligen tjoohoo!

 Min rulltårta de Luxe.

På med Dulce de Leche.

 Vispad grädde på, sedan jordgubbar.

Min rulltårta de Luxe.

3 ägg och
1 1/2 dl socker vispas vitt och pösigt.
1/4 dl vetemjöl
3/4 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver
blandas i smeten.

Baka i långpanna på bakplåtspapper.
225 grader i 5 minuter.
Stjälp upp kakan på sockrat bakplåtspapper.
Låt svala.
Jag tog på ett lager Dulce de Leche
(karamelliserad kondenserad mjölk)
Därefter vispad grädde blandad med lite grekisk yoghurt,
lite vaniljsocker.
Färska jordgubbar, delade.
Rulla ihop rulltårtan.
Dekorera med några ätliga blommor.
ställ den kallt till det att den ska serveras.

Starkt gott kaffe till.
NJUT!

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg