Igår var mamma i riskzonen.....hon fick respit....

 Hej!
Igår ringde telefonen från mammas äldreboende.
Det var en läkare som ringde.
Din mor är inte längre kontaktbar. Hon har ojämn andning.
Hon äter inte och dricker inte. Ni gör bäst i att komma omgående.
Det gjorde vi, åkte till mammas boende i Linköping.

Vi tände ljus och satt hos mamma många timmar.
Jag berättade för mamma om hela släkten, alla som hälsade till henne,
alla som tänkte på henne, om livet som gått, om allt vi varit
med om, om vilket fantastiskt liv hon haft.
Hon tittade på mej men sa ingenting, jag visste inte om hon hörde vad jag sa.
Jo, jag tror hon hörde varje ord jag sa.....
Ibland sov hon, hjärtat slog oregelbundet. 
Hon var väldigt blek.

Innan nattpersonalen kom så skulle mamma göras i ordning för natten, 
hon sattes upp i sängen i ny pyjamas, då slog hon upp sina bruna ögon och 
tittade på Christian, min man och mej och så tittade hon på 
personalen och sa ”det där är Christinas man, hejsan Christian”. 
Hon som under en hel dag och kväll inte varit kontaktbar och
helt borta, helt uträknad.
Vi åkte sent på kvällen tillbaka hem till Tranås.
På morgonen idag berättade personalen att mamma åkt ut till matsalen
och åt frukost, när hon anlände dit sa hon ”nu kommer stjärnan”.

Vår släkts eviga partypingla fick respit från att lämna detta 
jordelivet ett litet tag.



Tack Ni fina personal på mors äldreboende.

Vilket krävande jobb Ni har.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg