Saker jag måste ha just nu!

Hej!

Kallt vinterväder här.

Här kommer några tips på saker som jag behöver just nu.

Hoppas alla mina bloggläsare mår bra, är friska och har hälsan.

Jäkla coronapandemi!

Jag önskar Er en fin vinterdag.

Var rädda om Er.

1. Svenskt havreris så otroligt gott,
speciellt för mej som inte är någon risvän.
Svenskt havreris från Västergötland, havreriset är hela havrekorn som har ångbehandlats och 
polerats för att korta ner koktiden.
Havre är "åkerns guld".
Används ”istället för” vanligt vitt ris, mycket nyttigare.
Innehåller mer protein och mer fibrer.
Du kan göra risgrynsgröt på detta.
Du måste prova!

2. Carnaroli, riso per risotto, det absolut bästa risottoriset.

3. Wasa Celebrating 100 knäckebröd.
100% fullkornsråg, linfrön, vallmofrön & havssalt.
Himmel sååå gott.
Bara smör på, inget pålägg, godare än en bakelse.
Du måste prova!


4. Nya Femina, still going strong.
Kom idag, nu ska jag läsa om vårens mode, lite välbehövlig inspiration.
En artikel "Så får du råd att skilja dig" är inte så aktuell just nu.

5. Nu ska jag läs sista delen i Jan Guillous serie
Det stora århundradet - en berättelse om mänsklighetens största, grymmaste
och blodigaste århundrade.
Boken heter Slutet på historien.

Jag saknar min bokklubb.

Här fick Du några tips från mej.
Ha det!

Hälsning C



Kommentarer

Populära inlägg