Min nya glasögon mest Ray-Ban.

Hej!

Nu är båda mina ögon opererade för grå starr, då behövs det nya glasögon.

Med ny skärpa i, nu ser jag perfekt igen.

Jag behöver inte glasögon när jag läser ser den allra minsta stilen. 

Jag älskar solglasögon och Ray-Ban.

Tre nya par skulle det bli, det blev fyra.

Tre par Ray-Ban med mer eller mindre mörka glas och ett par med vanligt

glas från EOE svenska Lappland.

Numera ägs det amerikanska Ray-Ban av ett italienskt företag.

Glasögonen tillverkas oxå i Italien.

För mej finns bara en glasögonmodell och har alltid gjort, det är pilotmodellen.

Jag passar inte i något annat. 

Ray-Ban

Beskrivning

Beskrivning

Ray-Ban är ett varumärke för glasögon som startades 1937 på uppdrag av flygvapnet i USA. Bausch & Lomb kontaktades 1929 av en löjtnant John MacCreaday som under en flygning reagerat på det solljus som han utsatts för och ville att Bausch & Lomb skulle ta fram en glasögonmodell som skyddade mot solljuset.  

Mina nya par glasögon.
Redo för vårens solstrålarna är jag.
Älskar oxå mina blå-vita antika Kinakrukor.

Förståååås ett par Clubmaster Ray-Ban, vem kan var utan denna solglasögon Ikon?
Blå - gult kinafat inköpt på en resa i Kina.

EOE från svenska Lappland en ny ljus båge som ligger i tiden.
Den används vid tv-tittande.
Bronshäst kinesisk från min antikaffär.

Vad tycks?
Älskar Du oxå solglasögon.
Hälsning från ett grått och regnigt Tranås.
C

Kommentarer

Populära inlägg