Jag lagar marockanskt! Recept.

Hej!

Spännande, jag gav mej på att laga marockanskt.

Kommer Ni ihåg att jag gjorde saltinlagda citroner för ett tag sedan?

SÖK: Mina saltinlagda citroner. Recept.  

Dom är grunden till min marockanska gryta.

Härligt med lite nya smaker, i denna gryta finns många smaker.

Jag gjorde min gryta på majskycklingsbröst.

 

Serverade med nybakat naanbröd med vitlökssmör.

Du får mitt recept på brödet imorgon, kanongott!

Mina läckra saltinbakade citroner.
Min läckra marockanska kycklinggryta.
Hela köket doftade av ljuvliga kryddor.


Min marockanska kycklinggryta.
2 majskycklingsbröst stek i bitar lägg på en tallrik.
Ta vilken kycklingdel Du vill , klubbor blir gott.
1-2 gul lök steks i klyftor, genomskinlig
stek i smör och olja.

Tillsätt: 
1 påse saffran
1 tsk ingefära
1 tsk spiskummin
1 tsk svartpeppar
1 tsk gurkmeja
 1 tsk paprikapulver
1-2 vitlöksklyftor
1 kruka färsk koriander
persilja gärna färsk
2 inlagda citroner bara fruktköttet, spara skalet till garnering.
Har Du inte inlagda citroner ta saften av en citron.
1-2 dl vatten
Låt puttra i 10 minuter.
Lägg i kycklingen, smaka av om det behövs salt. 
I med 1 dl gröna oliver med kärnor.
Stek på spisen eller i ugnen till kycklingen är klar.
Lergryta går oxå bra.

Servera med ris eller nybakat bröd eller som jag gjorde med vårt svenska goda
havreris,

Mina saltinlagda citroner.


Lycka till!
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg