Översvämning i Tranås! Min soluppladdade fågel!

Hej!

I Tranås fick vi ett hiskligt väder.

Regnskurar som på kort tid och på vissa ställen blev hela 169 mm!!!

Då blev det översvämningar på gator, parkeringsplatser, källare, i affärslokaler

och på arbetsplatser.

Tranås hamnade i TV- och radionyheterna.

Expressen skrev att barnen badade på Tranås gator!

Vi bor högt och vi fick "bara" 51 mm hos oss försvann vattnet direkt

inte ens en vattenpöl såg jag. 

Vid midnatt var jag ute på altanen och lyssnade på dånet av regnet och åskan.

Lite glad blev jag där på natten, min man har på Ö&B köpt en fågel, en som

laddas med solljus, den kostade 49,90.

Och där i mörkret stod den lilla fågel och lyste!

Tranås är översvämmat på vissa ställen.

Stor förstörelse.

Ovädersnatten, min solcellsuppladdningsbara lysande fågel och jag på altanen.
Dramatisk natt.
Solcellslampa för dekoration fanns flera sorters fåglar att välja på, köp en!


Tänk vilka otroliga skador ett skyfall ställer till med.

En fin dag önskar jag er.
Hälsning C


Kommentarer

Populära inlägg