Mish & Mash paj. Bilträff i Vadstena.

 Hej!

På onsdagskvällar sommartid är det bilträffar i Vadstena.

Dit drog vi, det brukar vi gör två gånger per säsong.

Vadstena är en liten pärla, nu vackra än någonsin.

Kommunen har investerat många slantar i att göra gågatan

vacker, fina nya gatubeläggningar, fixat torgen, gjort dom 

 många uteserveringarna trevligare.

Det finns massor av trevliga affärer att besöka, inga tomma lokaler här inte.

Vadstena Slott är sevärt, många fina promenadvägar utmed vattnet, badmöjligheter i staden,

en småstadshamn, kloster m.m

Innan vi åkte till Vadstena gjorde jag en Mish Mash paj på rester som fanns i kylen.

För denna gång skulle vi inte äta i Vadstena utan hemma.

VILKEN PAJ DET BLEV! 

Makens Nissan Petrol inköpt ny 1985 är nu igång efter att ha stått i garaget i många år.
Nylackad och ordninggjord är den på vägen igen!
Toppen går att ta av så det går att åka cabbat!

Vadstena Slott och Jeepen.

Snygg bil.

En Vadstenatur på sommar är ett måste. 

Hot Rod

Ingredienser till min Mish Mash paj.
Mish Mash betyder att jag kollar in kylskåpet och ser vad jag kan göra.
Detta hade jag i kylen.
Smördeg brukar jag ha ett paket i frysen.

Mish Mash paj. Min.
1 smördeg i en ungsform
3 små färska  lökar stekte jag med 
1/2 paket bacon och 4 rökta skinkskivor
1/2 paket riven ost i botten
lägg på den stekta löken och skinkan
1/2 paket fetaost klicka ut
tomater delade på
svarta oliver skivade på
paprika i tunna skivor på

Äggstanning:
3 ägg
2 1/2 dl gräddmjölk, jag hade lite creme fraiche kvar. 
salt, peppar och sambal oelek.
Slå över pajen.
Gör ett galler på pajen om Du vill av resterna från smördegen.
200 grader i ca 40 minuter.

Denna Mish Mash paj blev kanongod.
Brieosten använde jag aldrig.

Kanongod paj.

Ta vad Du har paj!

Så slutade en trevlig onsdag.
Vadstena är verkligen värt ett besök.

Lycka till.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg