Jag är dötrött på diskussionen om högt kolesterol. Vi dör bara en gång. Vi lever varje dag.

 Hej!

Supertrött är jag på tjatet om kolesterol.

Jag har högt.

Och jag tillhör dom som tror att kvinnor kan ha högt, utan fara.

Otaliga kolestrolmediciner har skrivits ut av olika läkare.

Lika sjuk har jag blivit av ALLA mediciner jag fått provat på, svåra kramper- ont- i magen.

Då menar jag inget lite småont utan förtvivlat ont med diarré och illamående.

Sedan flera år nu har jag gett upp jag lyssnar inte på läkarna,

vetenskapen har gått framåt.

Det visar t.o.m att kvinnor med högre kolesterol lever längre än dom som har väldig låga värden. 

Jag försöker inte övertyga någon detta gäller bara mitt kolesterolvärde och min

uppfattning. Min mor är idag 96 år och hon har oxå höga värden.

Så bra jag mår UTAN koleterolmedicin men vad jag har fått stått upp för detta.

Nu diskuterar jag inte ens när läkaren föreslår medicin.

Jag säger bara nej tack.

Så långt har jag kommit.

Läkemedelsindustrin kommer aldrig att släppa fram ny information om kolesterolmedicin.

En kassako är medicinen som omsätter miljarders kronor.

Kolesterol är en nödvändig och nyttig molekyl, och det finns självklart ingen anledning till att sänka halten av den i blodet.

Zoë Harcombe berättar i veckans nyhetsbrev att hon för andra gången sen 2010 har gått igenom alla epidemiologiska studier på hälsa och kolesterolvärden, och funnit att alla associationer visar att längre och friskare liv är associerade med högre kolesterol, även med det så kallade ‘onda’ LDL-kolesterolet.
Hon betonar att association inte bevisar orsakssamband, men det bevisar att motsatsen inte föreligger.

Uffe Ravnskov, Zoë H med flera har skrivit en artikel om samma sak.
Och högt LDL orsakar inte hjärtkärlsjukdom


Missuppfattningar kring kolesterol

Länge har kolesterol beskyllts för att vara huvudboven i hjärt- och kärlsjukdomar. Man fick råd att undvika äta ägg just för att äggula innehåller högt kolesterol. Kolesterol är dock samtidigt livsviktigt och har avgörande betydelse för cellernas funktion och andra biokemiska processer. Nyare forskning visar att ett högt värde av total-kolesterol inte alltid behöver innebära förhöjd risk att drabbas av hjärt- kärlsjukdomar som hjärtinfarkt, stroke och cirkulationsproblem.

Tack gode Gud att jag slipper denna hemska medicin.

Högre kolesterol – associerat med längre och friskare liv


Ta tillvara på livet.
Njut av livet.
Unna Er att ha snälla människor omkring Er.
Inte människor som kväver Er med avund, svartsjuka och egoism.
Människor som utnyttjar andra i sina egna syften.
Människor som är Era vänner och stöttar när livet kräver, inte stjälper.
Vi har bara ett liv.
Ta hand om Er.
Stöd varandra.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg