Vaniljglass med hallon, världens godaste! Recept.

Hej!

Jag är ingen större glassfreak men hemgjord glass gillar jag.
Köpeglass mår jag lite dåligt efter att ha ätit jag tror det är någon
tillsats som inte passar min mage.
Nej, glass ska vara gjord på riktig grädde då mår man bäst.
Denna glass är supergod gjord utan glassmaskin.

Ett glassrecept till Dej från Mej.


Inte många ingredienser.

Hallonglass.

5 dl vispgrädde och
1 tsk vaniljsocker vispas samman

1 burk sötad kondenserad mjölk tillsättes

100 gr mörk choklad tunna bitar rör i
Hallon rör i.
Ta gärna svenska hallon.

Häll upp i en form och frys
Ta fram en stund innan servering.

TIPS!
Denna gång tog jag choklad med lakrisssmak.
Serverade glassen med lakrissås.
Du kan ha i kexsmulor, dajm, kakao ( blir en god chokladglass).
Jag har oxå gjort blåbärsglass.
Låt fantasin bestämma.


Blåbärsglass.......MUMS!

Lycka till.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg