Trädgården en njutning.

 Hej på Er!

Vilket sommar, vilken värme.

Jag går och njuter av trädgården.

En trädgård får inte ge för mycket jobb, en trädgård ska vara

lättskött men vara välskött.

Jag är ingen som håller på i trädgården jämt.

Men vill kunna plocka in några blommor ibland.

Fina gräsmattor vore ju en önskedröm men alldeles för varm

och vi vägrar vattna med kranvatten, blommorna får vatten,

där går gränsen.

Här kommer lite bilder från trädgården.

TIPS!

Rosor älskar Algomin även dom andra växterna.

Älskar apelsinblommans doft.

Lavendeln doftar ljuvligt i kvällningen.


Min rosenpelargon börjar komma igång, så vackra blommor som små hopsatta rosor.

Till min stora sorg har jag tagit livet av mitt gamla olivträd ett träd med
så många fina minnen.
Jag tog ut det för tidigt, det frös.
Nu har jag köpt ett silverpäronträd, nordens olivträd, det
ska stå i kruka året om.

Här är mitt gamla silverpäronträd på rot det är sex år gammalt.
Fullt med små, små päron i trädet.
Älskar den gröna färgen.

Presentpelargoner med min solcellsfågel som lyser nattid.
Från Ö&B 49.90:-.

Fikonträdet växer ska beskära det i höst.

I stenpartiet.

Rosorna blommar.

Luktärter från grannen Lotta, Flocksen blommar så vackert i lådorna.

Vilken färg en planterad ros förra året 29.90:- kostade den.

Vacker Clematis.

Svart tomat från väninnan Britt.

En ros för innebruk satt för två år sedan kostade 29.90:-.
Den blir först riktigt gul sedan rosa otroligt vacker.
Men.....rosor älskar Algomin glöm aldrig det!

Kastanjen har blommat vi får kastanjer för första gången.
Detta träd ska stå kvar långt efter det att vi inte finns mera,
en vacker tanke.

Här är vackert även när det kommer  en skur.

Tack från min trädgård ha en fin dag.
Jag och en väninna ska ut på äventyr,
jag berättar senare.
Hälsing C

Kommentarer

Populära inlägg