Sommarparty dukat med blåvitt svenskt porslin. Dumlekakor. Recept.

Hej!

Äntligen kan man få träff sina vänner,

äntligen kan vi träffa några flera på en gång.

Vilka underbara kvällar att kunna sitta ute och njuta.

Att kunna cykla, åka båt eller promenera hem i natten och fortfarande njuta av värmen.

LYX!


Porslinet jag dukade med denna vackra kväll var Rörstrands vackra Fågel Blå.
 Mönstret Blue Bird är från 1744 från det Swenske Porcellainsvärket 
Porslinet tillverkades på nytt i Lidköping under en kort tid.
Jag tror det var på 1980-talet.
Jag tycker det är väldigt fint.
Finns att få tag i på diverse auktionsverk.
Ganska ovanligt porslin pg.a. sin korta tillverkningstid.

Ni lovar väl att Ni gör Dumlekakor!
Jag tror jag lagt ut detta recept tidigare.
Serveras till en stark kopp kaffe som avslutning efter en lång middag.

DUMLEKAKOR.
1 påse Dumlekola 
Lägg nio kola på ett bakplåtspapper.
180 grader i 5 minuter.
Dom blir runda det fixar sig självt!
Och så ta en ny plåt och fortsätt så för det går åt många!

Skål på ER.

Men lite........smolk i bägaren känner jag, fjärde vågen på väg.

Hur i göstrafridens namn kan man ha och hur kan man tillåta en fotbollsstadion med 

65.000 åskådare?

Hur kan man köra ett OS i Japan?

Varför öppnar man upp nattklubbar i England när pandemin ökar där?

Ska vi gå i ide igen?

Så fasen heller.

Funderar Ni inte på detta?

Tänk att det alltid ska vara något som skaver............

Hälsning C 

Kommentarer

Populära inlägg