Jag hade nästan glömt bort korv Stroganoff! Recept

Hejsan!

Jag har inte lagat korv Stroganoff på minst 15 år!

Nu var det dax, rätten är på allas läppar nu i spartider.🍀

Jag köpte inte den billigaste falukorv utan en med hög kötthalt.😇

Personligen tycker jag att falukorven smakade mer förr, kanske var den lite mera rökt.

Falukorven är för lite kryddad tycker jag oxå!

Men man får krydda sin korv Stroganoff lite extra.



Min korv Stroganoff.
Jag gjorde på en halv falukorv.

Bryn allt i hälften olja och hälften smör:
1 gul lök i bitar
Falukorv i strimlor
2 msk tomatpuré 
1 msk dijonsenap (om Du vill)
När detta är färdigbrynt slå på:
1 dl vispgrädde
1 dl créme fraîches 
Kanske lite vatten 
Salt och svartpeppar.
Koka upp.
Tillsätt:
2-3 msk sweet chili.
Puttra lite servera med ris eller couscous.

Denna korv köpte jag.

Bryn lök, korv och tomatpuré.


Mitt trix är: på med ett par msk sweet chili.
Denna korv Stroganoff är sååå god.⭐️
Lycka till.
Hälsning C.🤩

Sista Amaryllisen.

Kommentarer

Populära inlägg