Måndagens kaka till Stickorna. Recept.

 Hej måndag!

Hej Stickorna.

Jag bakade min enkla söndagskaka med lite ny touch.

Stickorna gillade den.

Kakan är snabbt gjord det är en en kaka som passar till kaffe eller te.

Det är en kaka som är god direkt, inte dagen efter!

Det är inget fett i kakan bara lite uppepå.

Ingredienser.

Har Ni sett min roliga blomkruka från MIO det är en sköldpadda!

Nosen kanske ser ut som en kran....


Min söndagskaka med ny touch.

2 ägg
1 1/2 - 2 dl socker välj själv
Vispas vitt.

Tillsätt:
2 dl vetemjöl
2 strukna tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl kokosflagor/chips
Blanda allt och slå i en smord form

Lägg uppepå kakan:
50 gram brynt och lite avsvalnat smör
Lägg i rivet skal av 1 citron och
citronjuice från en halv citron.
Slå detta uppepå kakan.
Gör lite stick i kakan.
Strö på några korn råsocker.

Grädda i 175 grader ca 20 minuter.

Brynt lite avsvalnat smör.

Brynt smör, rivet skal av citron och lite citronjuice.
Stick lite små hål i smeten.

Jättegod kaka som ska ätas direkt.
En kaka som går att baka i alla möjliga smaker.
Jag har bakat den ett helt vuxenliv.
Kallas Min söndagskaka.

ALLA frågar vad stickar Ni?

Bl.a Karins fina nystickade mohairtröja i ljuvlig färg.
Poppis just nu är att sticka svarta Lovikavantar.
Jättetuffa blir dom!
Sjalar, handledsvärmare, tröjor, västar, vantar m.m
Tro inte att vi ligger på latsidan!

Färdiga för idag nu avslutar vi.

Ute smälter snön och det ser ganska trist ut.
Här inne lyser stearinljusen.

Hälsning C


Kommentarer

Populära inlägg