Ananaspaj med rårörd vaniljsås. Recept.

Hej!

Jag visste knappt att det fanns djupfryst ananas.

Så himla god den var, supergod, söt och lite knaprig.

Kommer att köpa igen!

Jag gjorde ananaspaj som avslutning efter en asiatisk middag.

Passade perfekt att gå vidare på lite samma tema, en ananaspaj med

färskriven ingefära och lite råsocker.

Har Ni inte prova så måste Ni.

Denna bjöd jag min bokklubb på, dom gillade den.


 Pajdeg: 
Sätt ugnen på 200 grader. 
150 gr smör 
3 dl vetemjöl 
1 1/2 dl havregryn
1 dl strösocker 
1/2 dl farin- eller råsocker
2 tsk bakpulver 
En nypa salt 

Smält smöret och låt svalna något.
 Blanda ner alla torra ingredienser. 

Fyllning:
 2 paket fryst ananas i bitar. 
Låt rinna av i en sil 
2 msk riven ingefära 
1 msk potatismjöl 

Blanda samman ananas, ingefära och potatismjöl lägg i en pajform eller liknade. 
Lägg över pajdegen. 
Grädda i ugnen i ca 20-30 min. 
Serveras med vaniljglass eller vaniljsås. 

Rårörd vaniljsås: 
Vispa 3 dl grädde. 
Vispa 2 äggulor
Med
1 msk vaniljsocker 
Blanda grädde och äggulor.
Ät och njut!

Jättegod ananas.

Rårörd vaniljsås.

Knäckig ananaspaj med ingefära.
Se till att det smakar ingefära!

Urgod ananas.

Lycka till.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg