Min egen hamburgerdressing. Recept.

Hej!

Jag gillar INTE affärernas hamburgerdressing, jag blir ALLTID besviken.

Det är någon konstig bismak som jag inte gillar.

Därför gör jag egen.

Såååå god!

Vad sägs om denna smaskiga bild?

Hamburger dressing.

En stor klick Majonäs, gärna Hellmann’s
En liten klick senap
Ketchup
Finhackad röd eller gul lök, inte för mycket
Så mycket Bostongurka som Du vill ha  
Smaka av med salt, chilipeppar, cayennepeppar, nymald svartpeppar 
Smaka av och smaka av.
Så god.

Denna gång blev det en ny sorts hamburgare.
Jag hade salsiccia färs hemma.
Det blev jättegott.

Klyftpotatis, sallad, tomat, lite skivad rödlök.
Mycket dressing.
Varmt hamburgerbröd grillat eller stekt.

Extra rödlök, älskar!

Så här fint har vår kommun gjort till helgen.
Tack Tranås Kommun för att Ni gör så vackra planteringar.
Vi Tranåsbor njuter och bugar.

GÖR hemmagjord hamburgerdressing.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg