Midsommarafton 2023🇸🇪. Recept.

Hej kära Ni nu vill jag önska Er allesammans en fin MIDSOMMAR.

Nu njuter vi av naturen när den är som vackrast.

Fint väder har vi oxå.

Jag har haft en intensiv dag idag.

Städning, bakning och trädgårdsarbete.

Känner mej jättenöjd. Nu sprider sig friden

Vi firade midsommarafton i Säby Kyrkby vi avslutade med helgmålsbön i Säby kyrka.

Familjerna Broman och Enell stod för fantastiskt trevligt musicerande.

Hela familjerna är engagerade och så duktiga.

Man blir Lycklig.

Rulltårta dekorerad med penséer, vit riddarsporre och jordgubbsmynta.
Midsommar 2023. 

Ett glas mousserande vin, kaffe och rulltårta.
Efter slitet!

Musik med familjerna Enell och Broman.
Ni är BÄST.

Folkdans i Säby vackra kyrka.
Jag har sett så många vackra kransar idag.
Svensk midsommar är något speciellt.
Visst är det konstigt!!??

Jag tar inte på så mycket grädde.

Bästa rulltårtan.

3 ägg vispas med 1 1/2 dl socker

1/4 dl vetemjöl 

3/4 dl potatismjöl

1 tsk bakpulver röres i.

Grädda på bakplåtspapper i 5 minuter 225 graders ugn.

Stjälp upp kakan på ett sockrat bakplåtspapper.

Låt svalna.

Fyll med det Ni vill.

Jag hade vispad grädde med vaniljsocker i, jordgubbar och hallon.

Rulla ihop.

SUPERENKELT och väldigt GOTT!

TIPS! gott att ta i chokladpulver i kakan.

Lycka till!

Vi avslutade vår Midsommarafton med en god middag ett gott vin.

Och nu.......döötrötta.

Vi har gjort lite nytt i trädgården jag visar en annan dag.

TACK midsommarafton 2023.

Hoppas Ni haft det bra.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg