Varm potatissallad på 14 minuter!

 Hej på Er!

Vilken sommarvärme nu njuter vi. Jag i skuggan under ett parasoll.

Här kommer ett tips, varm potatissallad som går att göra på ett kick.
Till min potatissallad serverade jag en snabbstekt bit mört kött, en kalvschnitzel.
Himmelskt gott, matlagningen tog mig 14 minuter!  
Till 2 personer är ni 4 personer lägg till några minuter till.
Jag stekte schnitzeln under tiden potatis kokade.

Scrolla och kolla in min fantastiska jätteverbena.
Den dricker vatten som om jag hade planterat den i en öken!!


Min varma potatissallad.

Skrubba nypotatis dela i lagom "ätbitar" kokar på nolltid,
tänk på att INTE överkoka färskpotatisen lite al dente.

Gör under tiden potatisen kokar, dressingen:

1 dl Hellmann´s real mayonnaise
1/2 till 1 burk Apertina Herbs & Spices white cheese in oil 
1 paprika i strimlor vilken färg Ni vill
1 bit färsk gurka i bitar
2 st krossade vitlöksklyftor
Salt och nymald svartpeppar.
Blanda.

Ta av potatisen och låt den ånga av några minuter i kastrullen.
Rör sedan i den varma, kokta färskpotatisen i dressingen använd
inte bara osten utan oxå oljan (rapsolja) och örter/kryddor 
från Apertinaburken.
Ät direkt med extra salt och peppar.

Ät något gott till potatissalladen en köttbit, en fiskbit, en kotlett
eller några goda korvar kanske
eller något vegetariskt, inte vet jag vad Ni är sugna på!
SUPERGOTT!

Mat på nolltid.

Ingredienser.
Drakkruka från Kina, dekorativ.
Lönnarna är så fina utanför fönstret måtte det komma regn snart.

Min stora fina törstiga jätteverbena.

Här springs det med vattenkannan.

Vacker i sin enkelhet.

Ha en fin dag.
Lycka till.
Hälsning C

Kommentarer

Anna-Lena Ringnér sa…
Ser gott ut. Perfekt i värmen!
Chris sa…
Hej Anna-Lena🤩
Den blev väldigt god.
Önska dej en fin midsommar 🌸🇸🇪
Gulligt att Du hör av Dig ibland.
Kram Christina 🥰

Populära inlägg