Rabarberkaka. Recept.😎🐝

Hej!

Av en vÀninna fick jag rabarber, tack Anna.

Alldeles lagom lÀste jag ett recept som passade mina rabarber.

Det receptet delar jag med mig av.

Spelat golf (korthÄlsbana, varmt!), badat, handlat, planterat

vÀxter.

SĂ„ nu har jag förtjĂ€nat gott eftermiddagsfika. 

JĂ€ttegod rabarberkakan.

Enkel att göra!

Enkla ingredienser.

Men......lova mej en sak servera den inte med vaniljsÄs.
Mycket godare utan nÄgot eller möjligtvis en liten klick vispad grÀdde.
Perfekt kaka till en kopp kaffe eller till en kopp te.
JĂ€ttegod och saftig.

SAFTIG RABARBERKAKA

3 Àgg
2 dl socker
75 g smör
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver 
2,5 dl vetemjöl
2 dl rabarberslantar

Gör sÄ HÀr:

1) SmÀlt smöret. Rör ihop Àgg, socker med en gaffel.
2) Blanda alla torra ingredienser och hĂ€ll i det i Ă€ggblandningen. 
Rör om tills du har en riktigt seg smet.
3) HÀll i smöret och blanda igen tills du har en smidig smet.
4) LĂ€gg bakplĂ„tspapper i 
HÀll i smeten och lÀgg i rabarberna.
5) GrĂ€dda pĂ„ 200 grader i ca 25-30 min. 
Den ska fÄ lite fÀrg.

Lycka till.
HĂ€lsning C

Kommentarer

Anonym sa…
Gjorde denna kaka hÀr i BÄstad I torsdags hade gÀster frÄn Linköping och.Borstahusen Det blev succé med lite grÀdde till.Har lite rabarber kvar sÄ jag gör snart en ny.
Chris sa…
Hej!
Tack för att Du berÀttar.
Jag Àr glad att Du följde mitt tips med grÀdde till.
Njut av vackra BĂ„stad. 🙏
Jag ska faktiskt provbaka samma kaka men med jordgubbar.
Vh C

PopulÀra inlÀgg