Sommar i hallen. Inredning.⭐️

HEJ på ER!

Nu för tiden möblerar jag inte om så mycket,

en lite förändring i hallen har jag dock gjort.

Vill ha lite lättare och ljusare där till sommaren.

1700-talsbordet i vitt med blåvitt och vit keramik på blev vackert.

Mahognybyrån som är så bra till förvaring åkte in i garderoben.

Jag blev nöjd, skillnaden blev stor tycker jag.

Sommarhall ljus och lätt.

Gamla vandringkäppar med vackra samlarmärken på.
Märken är gjorda pressad plåt.
Det ena vackrare än det andra.
Från olika vandringar i Europa.
Några vandringar har jag gått en del har andra gjort.

Antikt blåvit kinaurna att ha mina vandringskäppar i.

Spegeln har jag ärvt av min mor.
En murgröna i vit keramikvas gjord av Gunnar Nylund, keramiker 
på Rörstrands Porslinsfabrik.
Antikt blåvitt kinaporslin.
I mitten finns ALLTID vår älskade Charolina.
Fuck Cancer.

Vinterhallen.
Mahognybyrå från slutet av 1800-talet.
Beslagen är så vackra.
Så annorlunda mot den vita hallen.
Båda lika fina.

Vaser från Japan och bojan från Kina.
Tavlor av Carl Fredik Reuterswärd.
Stolar Bauhaus i skinn.

Hälsning från C 


Kommentarer

Populära inlägg