Silkenattlinne, bröd och Linköping.

 Hej!

Var i Linköping igår, Tranås ligger mellan två stora städer Linköping och

Jönköping, som min stad räknar jag Linköping.

Därifrån kommer jag.

Jag var där och gjorde ärenden i värmen 7 - 8 km blev det, var totalt slut när jag kom hem.

Vad är det bästa med Linköping just nu?

Jo, för mej är det surdegsbrödet från Babettes, det bästa ever.

Jaa bullarna och kakorna där är oxå bäst.

Jag var så mätt när jag gick därifrån jag t.o.m

avstod en glass på Bosses glassbar något som är lika med en dödssynd i Lkpg!

Ett fynd på Twilfit gjorde så att jag sov som en prinsessa i natt.

Jag hittade ett silkesnattlinne för 1.100 kr o det var halva priset.

Åh jag ÄLSKAR detta nattlinne.

Har tänkt så länge jag skulle köpa ett!

Mitt var långt och v-ringat men......nästa gång ska jag köpa ett kort svart

 nattlinne med brodyr runt bysten, lite  läckrare och lite syndigare.

Twilfit har ett sidenprogram som finns att köpa året om.

Tänk när jag kom hem hade det regnat 15,5 mm hur underbart var inte det.

 Pernilla Wahlgren var på TV och var skulle hon annars vara!??

Svalt skönt silkigt!

Allt var så vackert när jag kom hem.

Det doftade gott av regnet.

Ljuset var underbart.

Växterna njöt.

Silke från Twilfit.

Surdegsbröd från Babettes i Linköping.


Om Siden & Silke

Siden är ett fantastiskt naturmaterial med helt unika egenskaper!

Sidenets glans, mjukhet, vackra fall och sköna känsla är helt unikt. Inte undra på att siden varit Drottningars och kungars favorit genom tiderna.
Det finns inget som slår känslan av äkta siden! Ett material så lätt, mjukt och så lent med många användningsområden. 

En av sidenets främsta egenskap är dess enastående lyster och sin förmåga att reflektera ljus, denna egenskap framhäver lyskraften i färger på ett helt unikt sätt.
Siden värmer vid kyla och svalkar vid värme, i förhållande till sin vikt så är silke starkare än stål!

Siden kan absorbera vatten upp till en tredjedel av sin egen vikt och ändå känns helt torrt, det gör att användningen av siden som material till kläder i sport- och friluftssammanhang allt mer populärt.

Sin goda förmåga att absorbera fukt delar sidenet med andra naturfibrer såsom linne och ull men siden har några unika egenskaper som de övriga materialen saknar, nämligen sin lätthet och sin enastående styrka. Siden är även resistent mot mögel och röta men däremot är siden såsom andra textilfibrer känsligt för ultraviolett strålning.


Vackert silkenattlinne.

Vilken doft!


Nästa allt var slutsålt.

Babettes kafferi & bageri


Stora badstugatan 4

Linköping


tel. 013-12 55 00


info@babettes.se


Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg