Gör en Pinsa. Recept.




Hej!

Har Ni provat att göra en Pinsa?
Pinsa är ett färdig bröd, ett klassiskt italienskt bröd bakat på surdeg.
På denna Pinsa lägger Ni det Ni vill ha eller det som finns i kylen.
Så gjorde jag.
Pinsa är ett perfekt drinktilltugg, serverat i bitar.

Så här gjorde jag;
Jag la lite tomatsås i botten på Pinsan,
sedan lite riven Västerbottensost därefter la jag ananasbitar på halva Pinsan,
sedan ett lager med god brieost över hela.
In i ugnen 250 grader 7-8 minuter.
Toppa sedan med lite skinka, örter, sallad och lite olivolja.
Jag serverade min Pinsa med sallad till.
Vi delade denna på två.
Det var ganska magert i kylen denna söndagskväll.
Jag tyckte denna botten var mycket godare än de färdiga pizzabottnar jag har köpt.
Nästa gång blir det med mozzarella och parmesanost på.







Glömde ta bild på serveringen!
Vi åt en sallad till, jättegott!
Glöm inte att ta lite olivolja på.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg