Klädinköp! Mode. Inspiration.

Hej!

Nya inköp av lite kläder till julen/nyårsfester/ vardagskläder.

Tack för inspiration stilikonen Emilia de Poret Du hittar alltid på lite

extra användningsområde för kläderna vi redan har.

Du tycker vi ska glittra lite mer nu i helgerna.
Följ gärna Emelie på Instagram.

Nu saknas bara lite guld i garderoben sen klarar
jag nog vintern. 

Vi som bor i småstäder värnar vårt affärsliv
vi vill ha en levande Storgata i Tranås, en levande handel.
Därför försöker vi vara köptrogna.
Att bo i en småstad blir mycket roligare om vi har affärer.
Det är inte lätt att ha affär idag.

Vintern är räddad.
Älskar min jacka inköpt i Hogstad, Östergötland.
Mössan kommer oxå därifrån.
Vantar i skinn inköpta i Tranås.
Tavla med underbara Marylin Monroe.

Härlig färg.
Skor inköpta i Tranås.
Antik lampa i marmor och kupa i alabaster.

Sköna svarta jeans inköpta i Tranås.
Antik matta.
Antik stol med tyg från Svensk Tenn.

Glitter enligt Emelie är väldigt inne.
Blus inköpt i Tranås.
Stol design Theselius.

Så vacker och skön blus.
Inköpt i Tranås.

Denna blus har så fint fall.
Den är vackert sydd på axel och ärm.

Årets kjol enligt Emelie!
Inköpt i Tranås.
Passar till sneakers, stövlar, kängor och ballerina.
En året-runt-kjol.

Passar till glittertoppar, stora lurviga tröjor eller en T-shirt..
Både vardag och fest.

Älskar min blus.
Vilket tyg.
Silverglittrar.
Inköpt i Vadstena.

Vacker modell.

Gråa boatcut jeans.
Inte trodde väl jag att jag skulle ha sådana.
Skitsnygga!
Inköpta i Tranås.
Ljusstakar antika.
Unikt fat från Rörstrand design Ulrica Hydman Vallien. 

Älskar polo på vintern mitt mest använda plagg.
Köpte tre en svart oxå den har jag på mej.
Inköpta i Linköping.
Stol Norells i Aneby design Arne Norell.
Tavlor i färg målade 1985 av Hurtig, inköpta i Tranås.
 
Strumpor snygga svarta måste man ha.
Inköpta i Tranås.

Som sagt lite mera guld annars är jag ganska nöjd.
Tänk att det ska vara sååååå svårt att hitta klänningar!?
Adventshälsning C

Kommentarer

Anonym sa…
Märke på dina fina polotröjor? Var köpte du dom? De verkar inte sitta så hårt i halsen det passar mig. Var köpte du den fina kjolen? Märke ?
Chris sa…
Kjolen är Culture med resår i midjan, har funnits på marknaden flera år i olika färger.
Underbar!
Ljusblå polo i ett makalöst material by Carin Wester Åhléns finns i många olika färger.
Brun polo från HM Livaeco. Superskön.
Den svarta från Åhléns finns i många olika färger.
Den sitter tajtare i halsen inte så skön.
Vh C🤩🎄🌟
Chris sa…
Kjolen köpte jag på Linas Mode i Tranås👌👌
C
Anonym sa…
👍 tack för att du svarade så snabbt på mina frågor om polotröja o kjol🎄

Populära inlägg