Nyårsafton 2024. 🥂🇸🇪

Hej!
GOTT NYTT ÅR. 

Önskar jag Er alla, jag vet ju inte vilka Ni är.
Ni där bakom datorn eller iPhones.
Ganska knäppt egentligen.

Jag hoppas Ni har det bra.

 
Många är sjuka just nu, flera i min bekantskapskrets ligger däckade.

Halkan är besvärlig min svägerska har brutit handleden.
Men vi fick en vit Jul!

Världen är besvärlig, för många gamla gubbar som bestämmer idiotiska saker.
Världen lider men dom har missat det.

Fotbollshuliganerna är inte kloka med sina bengaler, finns bara en lösning
 STÄNG ned matcherna DIREKT.
Uteslut dom från matcherna.
GÖR NÅGOT år ut och år in och det får fortgå.

En undran, varför tror unga manliga sångare (oftast) att dom håller på
att tappa snoppen, dom måste hela tiden ta sig i skrevet för att kolla efter!?
Under tiden försöker dom sjunga...

Har inte Ni precis som jag tröttnat lite på alla som ska "prata ut" om sin olyckliga barndom, 
sitt trista äktenskap,
sina olyckliga upplevelser om och om igen i
olika TV program och i olika soffor ofta är
det dessutom samma personer.
Och hur många har egentligen haft en helt okomplicerad uppväxt?

Sjukvården ”går på knäna” det är inte det lättaste att få hjälp.
Det har vi erfarenhet av och många med oss.

Att ringa myndigheter är bara att drömma om, du har nummer 89 i kön.......
 När Du väl kommer fram har just den handläggaren Du talar med inte hand om det vill
ha hjälp med utan skickar Dej vidare och vips där försvann det samtalet.......
Orkar Du börja om?

Här sitter en lagom gammal kärring och gnäller på Nyårsafton
det är bara för att hon inte känner igen världen därute.
Skratten har på något konstigt sätt fastnat i halsen.
Jag vill oftast inte se Aktuellt längre.

Världen har blivit så tuff mot barn och unga, de är svårt att acceptera.
Jag jämför med med min uppväxt.
Ni är nog många som tänker som jag.

Samtidigt vet jag hur bra vi har det i Sverige och att många saker i världen har blivit bättre, 
det är varmt och skönt inomhus, 
sjukvård finns, inga krig, inga vulkanutbrott,
inga svåra jordbävningar, ingen större (jämförelsevis) kriser allt flyter på.
Ändå skaver det....
Jag vill inte ha ett SODOM och GOMORRA*.

Hoppas 2024 blir ett bättre år.

För världen, för mänskligheten, för framtida, för barn/ungdomar.
Jag njuter av många saker i livet och jag misströstar inte.
Jag ser framåt mot en bättre år och en bättre värld.

Sorgen efter vår dotter Charolina lever vi med.❤️ ALLTID……
Fuck Cancer.
Vi lever oxå på fina och vackra minnen.🙏

Tack alla kära som finns runt omkring mej.

SKÅL 🥂 och TACK för detta året.
Jag tackar oxå munkarna för Nyårschampagnen.
1600-talet.

Dom Pérignon är en exklusiv Champagneproducerad av Moët et Chandon. Den är uppkallad efter Dom Pierre Pérignon, en benediktinmunk som hade stor betydelse för utvecklingen av champagnevinerna i en tid när de huvudsakligen utgjordes av stilla viner.




Hälsning C.

*
I Bibeln står att läsa om hur de två städerna Sodom och Gomorra nära Döda havet förstörs. Här beskrivs att Gud har dränkt dem i eld och svavel på grund av invånarnas bottenlösa syndighet och brist på medkänsla för svaga och fattiga. De båda städerna har därmed ofta fått bli en symbol för synd och bortvändhet från Gud.
I modern översättning av bloggerskan: Att världen går under av girighet och dumhet.


 



Kommentarer

Populära inlägg