Bellini den klassiska Proseccodrinken. Recept. đŸ„‚

 Hejsan!

IgÄr var Boklubben hos mej.

Jag startade med att bjuda pÄ en Bellini.

Italiens mest kÀnda cocktails.

Bellini uppfanns i Italien 1948 av Guiseppe Cipriani, huvudbartender pÄ

Harry ´s bar i Venedig.

Och det var precis dÀr jag drack den för lÀnge sedan!

Tror inte jag har druckit den sedan dess.

Jag tyckte den var supergod nu oxÄ.


Bellini
3 cl persikopuré
12 cl Prosecco Dry

HÀll purén i ett champagneglas.
Fyll pÄ hÀlften av Proseccon, rör försiktigt om.
Toppa med resten av bubblet.


Hittade en fin persikopuré bland barnmaten, fick hjÀlp av tvÄ unga
alerta mammor.
Som var roade av att jag skulle ha purén till drink!
Dom gav mej oxÄ en rabattkupong som hÀngde pÄ hyllan.
KUL!



AnvÀnder nÀstan aldrig dessa glas.
IkvÀll tog jag tillfÀllet.


Detta serverade jag till:
Smördeg
Brieost
Hjortronsylt
200 gr. 15 - 20 minuter.
Serveras direkt.

Höstens första bokmöte avklarat.

HĂ€lsning C

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg