Pilgrimsvandring i Västra Ryd i Östergötland.

 Hej på Er denna lördag i september!

En tidig solig och vacker lördagsmorgon var vi ett gäng från Tranås Pastorat som åkte

till Västra Ryd i Östergötland för att  pilgrimsvandra.

Ute var det 8 grader som sedan blev runt 16 grader, perfekt vandringsväder.

Naturen var så vacker, vi njöt.

Vi gick delvis under tystnad och därefter babblade vi på! 

Vi gick över stock och sten.

Kaffe och matsäck efter 8 kilometers vandring, vi stannade vid

vackra Brantefall.

Som det smakade!!

Ydre scoutkår hade just sitt möte här, grilldoften stod hög. 

Vi gick en lång vandring, jag tackar min kropp som orkade.

Jag tackar min envishet och beslutsamhet.

Efter inläggning på sjukhus i april har livet varit trögt.

Mina mediciner las om helt och mitt liv blev ett helvete.

Mediciner som slog ut mycket i kroppen och förstörde mycket.

Nu försöker jag komma tillbaka efter en jobbig tid.

Tack till alla vandringskamrater.

Mitt pilgrimshalsband.


Vackert🇸🇪🙏

Sommarbild från Brantefall.

En bit utanför Rydsnäs hittar vi Brantefall. Ett vackert utflyktsmål för hela familjen. 
Det är som bäst på våren då vattnet står högt, men platsen är även fin på sommaren. 
Här finns fikaplats och övernattningsmöjligheter i vindskydd.

Här var vi i Sjötorp.
Läs och bergrunda.
Utvandraren var inte från Småland utan var en östgöte!

Vi tog nattvarden i en stuga vid Östra Lägens sjö.

1 rum och kök.
Här bodde 8 personer.
Fadern lämnade huset och alla barnen såldes på auktion, året var 1933.
Barnen kom till olika ställen.
Helt ofattbart, känns inte länge sedan.
Det har gått bra för alla barnen dom kom till goda hem.
I denna stuga samlas alla en gång om året.
Vilken historia........

Bloggerskan och korna.

Vilket gäng!
Vår präst Tina ledde vandring med fantastisk hjälp av Maria.

TIPS!

Pilgrimsvandring i Västra Ryd

Välkommen att pilgrimsvandra med oss i Västra Ryd. Måndag 11 september "Pilgrimens nycklar", tisdag 3 oktober "Vägmärken" av Dag Hammarskjöld, kl 13-15.30. Efter vandringen bjuder vi på fika och smörgås vid Pilgrimsgården. Vandringarna leds av AnnChristin Roos, präst och Susanna Lillsjö, diakon.


Ikväll blir en tidig kväll i säng.

Himmelska dag, TACK.


Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg