Ostpaj av rester! Recept. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

 Hej!

Denna ostpaj gjord jag på ostrester från min senaste fest

den ger jag ⭐️⭐️⭐️⭐️💥.

Ni kan servera den som förrätt, supé en kväll

eller lunch med en god sallad till.

Det går perfekt att spara ost och ha i frysen.

Jag gjorde en liten paj för två personer, lagom för

mej och maken.

Ostpaj, sallad och bresaola.
MUMS!
OBS! Denna olivolja från Coop ligger högst på listan av bra olivoljor.
Extra Virgin olivolja Fruttato heter den.
Jag gillar just Fruttato till mina sallader, mer smak.


Min lilla ostpaj
Smördeg, en liten bit!
Bitar av olika ostsorter jag hade fyra olika ostar.
Jag rev inte osten utan skar tunna små bitar av det som var hårdost.
Brie och St.Agur bröt jag i bitar.
1 ägg 
1/2 dl grädde och lite mjölk.
Chiliflaks, lite paprikapulver och nymald svartpeppar.
200 gr ugn i 15 - 20 min.

Serveras så fort pajen svalnat lite gärna med en sallad till.

Titta sådan liten god rackare!

Lycka till.
Hälsning C 

Kommentarer

Populära inlägg