Diane von Furstenberg

 Hej!
Jag har ALLTID velat ha en klänning designad av denna kvinna, snart är det kanske dax! Måtte den passa! Älskar hennes omlottklänningar i vackra mönster.
Idag är Diane v F. 66år och jobbar för fullt.
Kommer från en rysk-judisk familj, hon är född i Belgien.
Hon revlutionerade modevärlden med sin omlottkläning.
Den såldes i miljontal exemplar under 1970-talet.
Gjorde ett upphåll i arbetslivet men återkom med märket DvF på 1990-talet
Idag bor hon på Manhatten och har ett lantställe i Connecticut.
För den intresserade finns det mycket att läsa om denna kvinna.
 Aktuell i Sverige med butik på NK.

 



Diane von Furstenberg till NK.

NK Damaccessoarer välkomnar Diane von Furstenberg till avdelningen, som sprider glädje med sina färgglada och personliga accessoarer. Kollektionen innehåller allt från större handväskor till mindre clutchväskor, plånböcker och fina scarves.
Bland vårens modeller ser vi mycket orange, rosa och gröna toner med detaljer som överdimensionerade tofsar, axelband med stora kedjor, metalldetaljer och ormskinnsmönster.
 
Har Ni någon önskeplagg?
KRAM C
 

Kommentarer

Maria EB sa…
Hello! Har legat nere med kommenterandet lite grann. Av skäl som du känner till... Men oh vad du har varit busy och lagt upp en massa fina bilder med sedvanligt kloka och inspirerande kommentarer. Läser inte så jättemånga bloggar, men din är en av de mest omväxlande o roliga jag sett. Heder till bloggerskan! Och vet du att jag också drömmer om en DvF ... inte klokt vad dom är snygga. Vet du var man kan köpa "live"? Kollade på NK men såg inte röken av ngn. KRAM
Chris sa…
Maria jag tror att det bara är asseccoarer på NK. Sorgligt nog! Jag har kolla på nätet men man vill ju prova. Visst är klänningarna fina. Vi letar vidare! Hoppas allt är bra. Jag reser tillbaka idag. Välkommen på måndag/kram C

Populära inlägg