Vad blir det för mat?

Nu börjar funderingarna, vad blir det för mat i helgen???????

 Kanske skaldjur............ nej det blir nog fisksoppa med aioli.
 Jag bakar mitt goda bröd till soppan.
Ni kan få receptet.
 Till dessert blir det bloggerskans minutglass.
Bloggerskan C:s fuskglass alá Minute
1 paket djupfrysta bär, jag brukar ta jordgubbar eller hallon
1 pkt mellangrädde
1 tsk vaniljsocker
Lite socker efter smak
Kör i matberedaren.
Serveras BUMS!
Sätt i ett rån om Du vill
Någon kanske vill ha chokladsås (inte jag)!
MUMS!
Blir det en lång middag tar vi en mandelkaka och portvin.
Köp en rulle, 250 gr mandelmassa, skiva i tunna skivor och lägg på bakplåtspapper,
grädda i ca 8 minuter i 200 grader.
Vi avslutar med kaffe, sen fick vi mat även denna dag!
 
Bilder från en bok som alla borde äga, OM JAG VAR DIN HEMMAFRU eller hur man får en vardag att smaka som en lördag, av Lotta Lundgren.
Man kan skratta ihjäl sig åt denna bok, hon är ett geni.
Lycka till och ha en härlig helg.
KRAM C


Kommentarer

Anonym sa…
Köpte boken till Ebba när den kom ut. Känner att jag också vill ha den. Är den med på bokrean?Birgitta
Chris sa…
Ja det är den. Köp den! Jättekul är den och superbra recept. Ha en skön helg. Vi ses på måndag. Stor kram
Tack snälla föra alla dina recept du delar med dig av! Här blir det oxå fisksoppa till gästerna i morgon. Vad gör du för bröd till? Jag har oxå tänkt att baka ett eget bröd till. Jag får nog införskaffa den där boken när jag kommer hem vid påsk!
Kram, kram och trevlig helg!
Helena
Chris sa…
Imorgon får du receptet på bröd på min blogg. Du måste bara köpa boken den är med på årets bokrea.
Välkommen till småstaden i påsk/KRAM och trevlig helg
Anonym sa…
Bra inspiration! Ska också försöka få tag i boken, verkar vara värd en plats i den överfulla kokbokshyllan. Nu väntar en härlig dag i backen :)
Chris sa…
Njut, hälsa/kram

Populära inlägg