Chokladblomman

Planteringsdax!
Glad Midsommardag på Er. 
Jag har visat denna underbara blomma tidigare i min blogg.......nu har jag köpt och planterat årets chokladblomma, jag köpte den på torget för 45:- kronor, så himla billigt!
 Chokladskäran heter den egentligen, sammetsbrun milt kakaodoftande blomma som svävar på styva, långa stjälkar och blommar oavbrutet från maj till september. Fin som den är men snygg tillsammans med vita blommor och växter med silvriga blad. Chokladskäran är lättskött och lättplacerad. Visst är den läcker, milt kakaodoftande som en pralin fast oätlig!
 
 
Vacker/KRAM C

Kommentarer

Maria EB sa…
Verkligen vacker. Har bara sett den på bild. Hoppas den lever långt in på hösten så jag kan få se din då. :)
Chris sa…
Välkommen och kollain! KRAM
Maria EB sa…
Tack,! Kramkram

Populära inlägg