Bojkotta!!!

Jag vill INTE ha syrgas och koldioxid i mitt kött och hör sen!

Jag vill inte att mitt kött ska vara förpackat i ett tråg med modifierad atmosfär (M.A.P.). Den gasbehandlingen består av 80% syrgas och 20% koldioxid, det gör visserligen att köttet ser rött och vackert ut och håller i 10 dagar(!?).............. men jag vill inte.
Jag nästan dör när jag öppnar en sådan förpackning, jag tycker det stinker, jag kan inte laga mat på sådant kött. Jag vill ha kött som luktar gott inte luktar surt!!!!
Spelar det någon roll.........ja, experter säger att mörningsprocessen avstannar och köttet kan t.o.m bli segare! Köttet kan smaka härsket eller få andra bismaker.

BOJKOTTA
Köp butiksstyckat, finns det inte,  kräv det!
 
Jag har slutat köpa kött i affärer där dom inte packar själva och tänk så mycket godare köttet är och det doftar, "gott kött"!
Jag köper bara svenskt kött, det finns säkert bra kött från andra länder men det är MITT val, alla gör som dom vill.
Jag vill att vi ska ha tillgång till svenskt kött, köper numera mindre kött, betalar hellre lite mer.
Länge leve den svenske bonden.
Jag har INGEN bonde i släkten (i nutid!) men maken skulle ha velat vara bonde!
 


Vad tycker Ni?
Jag önskar Er en fin måndag, jag ska ha "mina Sticktjejer" här idag.
KRAM C

Kommentarer

Anonym sa…
Håller verkligen med! Handla på Åhlens där styckas köttet delvis på plats. Till motsats från Ica och Willys.
Hälsningar Eva
Chris sa…
Jag köper det mesta köttet på Hemköp idag alltid nystyckat och nypacketerat. Vi konsumenter skulle ställa lite högre krav tycker jag. Kram på dej Eva

Populära inlägg