Grahamsfrallor.

Hej!

Jag tycker det är jättegott med grahamsfrallor,

måste bara baka det ibland.

Jag följer receptet på förpackningen.

Ett dagsfärskt grahamsbröd är supergott.

Därefter blir brödet ganska torrt och smuligt.

Just därför fryser mina frallor och tar fram när jag ska äta. 

Det kan vara något förvirrande att det ibland pratas om grahamsmjöl 
och ibland fullkornsvetemjöl. 
Även grahamsmjöl är ett fullkornsvetemjöl. 
Fullkornsmjöl betyder att hela kornet är nermalt och inget har siktats bort.
Du kan oxå blanda grahamsmjöl med vetemjöl special om Du vill ha en luftigare bulle.
Grahamsmjölet har en nötig smak som jag gillar.
Prova och baka.


På jäsning.


Efter att jag penslat bullar tar jag på lite kli.

Nygräddade gramhamsfrallor är supergott.

Härlig deg med mycket luft i.

Lycka till.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg