Julen 2020, så blev den!

 Hej!

Julen 2020 blev verkligen speciell.

Väldigt mycket utan.......olika saker.

Samvaron lyste med sin frånvaro, med ett par små undantag, tack och lov.

Julen 2020 blev till största delen en tvåmans show, maken och jag.

Vädret var med oss, vi fick sol och ett par minusgrader men ingen snö.

Sköna promenader i vacker natur.

På julafton åt vi årets första julmat så även på juldagen,

annandagen blev det lutfisk.

Vi har avverkat en hel del julfika så lussebullarna är slut.

Och i kylskåpet  och i frysen börjar det bli luftigt (något som jag gillar 

otroligt mycket).

Min önskan är inte, att ständigt ha ett fullt kylskåp, detta har jag gemensamt med min mor.

Livet mår bra av lite tomma  eller halvtomma kylskåp.

Det är vår filosofi.

Jag blir väldigt "mätt" när jag tittar in i ett överfullt kylskåp.

Årets julskinka vägde 724 gram, perfekt räcker precis till de två sista mackorna

imorgon till frukost, perfekt timeing!

Imorgon packas tomtar och julhjärtan ned.

På vägen till sonen och sonhustrun för paketleverans, passerade vi 
Särtshöga Vingård på Östgötaslätten.
Enligt herr och fru Theorell ska maten vara väldigt bra här.
Här planerar vi besök, efter coronan!

Aldrig utan julapelsinen.

Aldrig utan jultallrikarna.

Julbord för två!

Julbord, inte utan falsk kräftströmming.

Julafton tände Christian och jag ljus på Charolinas grav.
På juldagen gick Tesse och jag till kyrkogården och
tände ljus.

Annandagen på e.m kom Emelie och Therese på glögg och fika, ute.
En och en halvtimmes snack ute klarade vi i minus 2 grader.
Så mysigt med världens bästa tjejer!

Två med hjärtan av guld.

Emelie och bloggerskan.
Hemtovade röda vantar.
Bild tagen av Tesse.

Julvandringen blev av i stålande sol och med corona avstånd.
Herregud vad man saknar sina polare!

Detta var julen 2020.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg