Mjuk konjakskaka, så himla god.

 Hej på Er adventstid!

Nu är det jobbigt, coronatider är krävande tider.
Håller med drottning Silvia, hon sa
"jag har aldrig känt mej så mycket 70 + som nu". 

Ok, det är bara att stå ut. 

Min väninnor i Matlagningsgänget, Stickorna och Bokklubben är så
himla duktiga på att bak .
Här kommer recept på Konjakskaka.
Nu säger jag som jag brukar.
Denna måste Ni bara göra!
Kakan gör ett stort ingrepp i konjaksflaskan..........1 dl!!

Karins konjakskaka.

250  smör
4 dl socker
 1 msk vaniljsocker
4 ägg
5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl konjak

Vispa mjukt smör med sockret, tillsätt äggen. 
Blanda i övriga ingredienser.
Slå smeten i en smörad och bröad form.
Du kan använda kokosflingor om du vill!
Jag gillar inte det.
Mitt i ugnen, 175 grader, i 55 minuter.

Min väninnor är så duktiga på "att-slänga-ihop-något".
Denna kaka är bara Mums-Mums.
Så saftig och god.

Stor, god, saftig och helt underbar!
Doftar ljuvligt.
Hållbar.

Ingredienser.

Glöm inte konjaken.

Lycka till!
KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg